پروژکتور یا تلویزیون مسئله این است

پروژکتور یا تلویزیون مسئله این است. در معماری مدرن امروزی، فضاهایی برای گردآمدن دوستان و اعضای خانواده در کنار هم وجود دارد که به آن مدیا روم می‎گوییم. معمولا در این فضا مبل‎هایی با سایزهای بزرگ برای راحتی هرچه بیشتر گذاشته می‎شود، و وسایل دیگری که فضا را برای راحتی و سرگرمی بیشتر اعضای خانواده و مهمانان آماده کند. معمولا در مدیا روم‎ها یک صفحه نمایشگر و چند اسپیکر حرفه‌ای هم تعبیه می‎شود که اعضای خانواده و دوستان، فیلم‎ها ,  و برنامه های  موردعلاقه‎شان را هم در آن فضا تماشا کنند و لذت دورهمی دوچندان شود. از همین‎رو انتخاب نمایشگر مناسب، یکی از موضوعات مهم قابل بحث است.

پروژکتور یا تلویزیون؟
مدیا روم با تلویزیون

کدام یک حس واقعی بودن را بیشتر انتقال می دهد، پروژکتور یا تلویزیون؟

اگر شما هم به سینمای خصوصی خانگی، مدیا روم و تی وی روم علاقه مند هستید با وجود طرح‎ها و مدل‎های متنوع تلویزیون ها و پروژکتورها، این سوال برای شما پیش می آید بالاخره کدام برای شما مناسب‎تر است؟ کدام‎ یک در کنار کیفیت تصویر، حس واقعی بودن را بیشتر انتقال می دهد؟

البته باید گفت انتخاب بین این دو راه کار هم مثل بقیه چیزها در نهایت سلیقه‎ای است و در آخر خریدار باید تصمیم بگیرد که بنا به بودجه و خواسته‎اش کدام مناسب‎تر است.

تجربه ی تماشای فیلم در سالن سینما را به خانه بیاوریم

تلویزیون ها و پروژکتورها از لحاظ قیمت، کیفیت و اندازه صفحه نمایش، حمل، نصب و استفاده متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین تلویزیون وپروژکتور در ابعاد صفحه نمایش می باشد.

پروژکتورها این امکان را می دهند که فیلم ها را روی صفحه نمایش عریض با ابعادی از 100 اینچ تا 300 اینچ در خانه تماشا کنید به طور کلی پروژکتورها تصویری قابل تغییر متناسب با فضابه شما ارائه میدهند.

پروژکتور یا تلویزیون؟
مدیا روم با پروژکتور

کدام صفحه بزرگ تصاویر را واقعی تر پخش میکند؟ تلویزیون یا پروژکتور

تلویزیون‎ها‎ از 32 اینچ تا 85 اینچ یا حتی در بعضی موارد حدود 100 اینچ در بازار موجودند، ولی اگر شما طرفدار صفحه نمایشگر با اینچ بالا هستید و دوست دارید فیلم مورد علاقه‎تان را در صفحه‎ای وسیع و گسترده تماشا کنید، پروژکتورها خصوصا مدل های حرفه‌ای‌شان تا 300 اینچ قابل تنظیم هستند در انواع مختلف لیزری و لامپی با کیفیت تصویر های مختلف و قابلیت های گوناگون.

یک تفاوت دیگر تلویزیون منبع نور تلویزیون است که در پشت تصویر قرار دارد و در واقع شما به یک شی نورانی چشم دوخته اید و در لحظه اول ممکن است برای شما جذاب باشد ولی در واقع بر خلاف طبیعت دیدن اشیا در دنیای واقعی است، زیرا همه ما برای دیدن اشیا مختلف بازتابش نور آنها را نگاه میکنیم و به منبع نور مانند خورشید یا لامپ مستقیما نگاه نمی کنیم، ولی در پروژکتورها، منبع نور جلو پرده قرار دارد و روی پرده بازتابش آن تصویر را ایجاد می کند و در نهایت حس و حال جاودویی پرده ی سینما رو به شما القا میکند درست مانند تجربه تماشای فیلم در سالن سینما.

پروژکتور یا تلویزیون؟
تلویزیون یا پروژکتور؟

جا به جایی و حمل و نقل آسان پروژکتورها

همانطور که پیداست جا به جایی تلویزیون ها کار آسانی به نظر نمیرسد به طور مثال جابه جایی یک تلویزیون 85 اینچ  دشوار است اما حمل یک ویدئو پروژکتور در منزل و حتی بیرون از خانه بسیار راحت است و به راحتی میتوانید آن را جا به جا کنید. پروژکتور های مخصوص تماشای فیلم اصولا جای زیادی را اشغال نمیکنند و سبک هستند، میتوانید پروژکتور ،سیم برق و کنترل آن را در کیف مخصوص قرار دهید و به همراه وسایل سفر آماده ی سفر شوید.

بهترین گزینه، استفاده همزمان تلویزیون و پروژکتور با صفحه نمایش بزرگ در یک فضا

بهترین گزینه این است که هر دو دستگاه یعنی یک تلویزیون و یک پروژکتور با صفحه نمایش بزرگ را باهم در یک فضا داشته باشیم تلویزیون برای برنامه های روزانه و پروژکتور برای دیدن فیلم های روز دنیا، نمایش های تلویزیونی پرطرفدار و جذاب مثل بازی تاج و تخت و  WestWorldو بازی های فوتبال که هیجان دیدن آنها در تصویر بزرگ دو چندان می شود.

نکته دیگر این است که شما میتوانید تلویزیون را برای ساعت های طولانی روشن نگه دارید و برنامه های عادی را تماشا کنید، ولی پروژکتور ها مناسب اینطور استفاده طراحی نشده اند و برای استفاده های طولانی می بایست از مدل های خاصی از پروژکتور ها استفاده کنید. روش استفاده درست از اغلب پروژکتور ها این است که پس از تماشای برنامه مورد نظرمان، پروژکتور را خاموش کنیم و مابقی برنامه های روزمره را در تلویزیون  تماشا کنیم.

یک مدیاروم با تلویزیون و پروژکتور با صفحه نمایش بزرگ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *