ساعت مشکی و زیبا کرونوگراف اورفیتا بر مچ دست تام کروز

در سال 1986 فیلم اکشن تاپ گان “Top Gun” با بازی تام کروز “Tom Cruise” در نقش ستوان هوانوارد نیروی دریایی پیت ماوریک. در مدرسه نظامی نیروی دریایی ایالات متحده در برنامه تاپ گان انتخاب شد. صحبت بر سر کیفیت ساخت فیلم و بازی درخشان تام کروز و یا هیجان موسیقی فیلم. و اینکه چگونه خودمان را در کاکپیت یک تام کت F-14 تصور کردیم نیست. بلکه وقتی تام کروز یوک خلبانی یگان جنگنده آسمان ها تام کت F-14 را دردست داشت. بر مچ دست خلبان یک ساعت تک رنگ مشکی مات خودنمایی می کرد. بله آن یک ساعت Porsche Design Orfina Chronograph Black-PCD که بر مچ دست تام کروز در فیلم تاپ گان بود.

فیلم اکشن تاپ گان

طراحی پورش

ساعتی که تام کروز در فیلم تاپ گان پوشیده بود، یک کرونوگراف طراحی پورش دیزاین ساخته شده از فولاد ضد زنگ با روکش PVD مشکی که برای اولین بار معرفی شد. نه به دلیل زیبایی بلکه به هدف بازتاب کمتر نور خورشید برای خلبان درون کاکپیت جنگنده بود.
ساعت مشکی و زیبا کرونوگراف اورفیتا در مچ دست تام کروز در لحظات مختلف فیلم تاپ کان خود نمایی می کند. عکسی است در پایان فیلم که تام کروز ستوان “مرد یخی” با بازی Val Kilmer در آغوش می گیرد، آنچه بیشتر خود نمایی می کند یک ساعت مچی مشکی زیبا است.

 تام کروز و"مرد یخی"

طراحی ماشین 911 پورشه

آن طور که می گویند، ضرورت، مادر اختراع است. مفهومی که مطمئناً در فردیناند الکساندر پورشه جوان درخشان است، پس از راه اندازی دفتر طراحی پورش دیزان، Porsche’s Chronograph 1، کرونوگراف شماره 1 پورشه اولین محصول در سال 1972 معرفی شد. یکی از رادیکال ترین تخیل های یک کرونوگراف اسپورت هست. با یک صفحه مشکی مات با نشانگر ها و شماره های فرعی سفید و یک عقربه ثانیه شمار قرمز که از طراحی ماشین 911 الهام گرفته شده است. برای یک کرونوگراف اسپورت حجم عظیمی از اطلاعات بر روی صفحه ساعت است،
فقط سه سال از معرفی تکنولوژی کوارتز گذشته بود و تاثیر عمیق آن بر دنیای ساعت ها موضوع اصلی دنیای ساعت ها بود. اصرار پورشه بر استفاده از موومنت اتومتیک از Valjoux نشان دهنده عمق افکار طراحان آن را دارد، در حالی که ساعت های مشکی امروزه رایج هستند. در سال 1972، ساعت مشکی تکان دهنده بود. تکنولوژی رنگ پوششی PVD تنها در سال 1968 معرفی شده بود و برای آن سال ها تکنولوژی پیشگام بود.

یک ساعت مچی نظامی با نشانگر قرمز

توجه داشته باشید که این مدل ساعت در نسخه های غیر نظامی و همچنین نسخه نظامی برای نیروهای هوایی ایالات متحده تولید شده شده و در مورد ساعت های نظامی لوگوی Military جایگزین لوگوی Orfina شده است. در ساعت های نظامی یکی از جزئیات که مورد توجه قرار می گیرد نشانگر ساعت قرمز رنگ است که لوگو یک هواپیما را دارد.

تاپ گان

طراحی بر اساس طراحی خلاقانه داشبورد ماشین های پورشه 911

بیان اینکه 34 سال بعد از ساخت فیلم تاپ گان در ساخت فیلم جدید همان مدل ساعت نقش بازی می کند. خود به نکته اشاره میکند که این دستگاه کوچک بر مچ دستانمان چگونه در گذر زمان دهه ها همراه ما در نقش هایمان همراهمان در زندگی هستند و همیشه درستی زمان را به ما تذکر می دهد.
ساعت کرونوگراف اورفینا پورش دیزاین Porsche Design Orfina Chronograph در سال 1972 توسط شرکت طراحی پورش دیزاین با همکاری با ساعت ساز سویسی اورفینا طراحی و توسعه یافت. طراحی بر اساس طراحی خلاقانه داشبورد ماشین های پورشه 911 بوده و همین امر باعث طرافداران خاص این مدل مابین علاقه مندان به ماشین های پورشه 911 شده است.
موومنت اتوماتیک Valjoux 7750 به همراه نشان دهنده روز و کرونوگراف و مکانیزم تنظیم سریع در سال معرفی خود قابل توجه بوده. این کرونوگراف اثر همکاری مشترک استدیو طراحی پورشه و ساعت سازی اورفینا با رفرنس 7750 با موومنت اتوماتیک Valjoux و کالیبر 40 میلیمتری ساخت شده است. از فولاد ضد زنگ با روکش تمام مشکی PVD بی شک یک اثر ماندگار برای دنیای فیلم ها و ساعت ها است و نقشی درخشان در دستان تام کروز در هر دو فیلم تاپ گان بازی کرده است.

تام کروز - تاب گان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *