اتاق موسیقی چیست ؟

اتاق موسیقی شخصی چیست؟

زندگی بدون موسیقی چیزی کم دارد. حتی نیچه در جایی گفته است: “زندگی بدون موسیقی یک اشتباه محض است.”  چه نوازنده باشید، چه خواننده و چه طرفدار پر و پا قرصِ موسیقی، به خوبی از معجزه موسیقی در زندگی‎تان آگاهید. موسیقی این قدرت را دارد که شما را از حال بد به حال خوب و حتی برعکس، از حال و هوای خوب به حال بد ببرد. موسیقی مثل آرام‎بخش باید همواره در دسترس ما باشد تا همه طبق سلیقه‎مان از نیروی جادویی آن بهره ببریم.

اتاق موسیقی

چرا به اتاق موسیقی شخصی نیاز داریم؟

تصور کنید در خانه‎تان نشسته‎اید و دوست دارید در لحظه با کیفیتی خوب موسیقی موردعلاقه‌تان را بشنوید.‌ از بخت بد هم نه کنسرتی در سطح شهر برپاست و نه اگر هم باشد در ژانر و سلیقه‎ی شماست. بعدازظهری کشدار است و حتم دارید هیچ معجونی نمی‏تواند مثل موسیقی حال‎تان را جا بیآورد. آن‎وقت است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت با یک مشکل بزرگ مواجه می‎شوید: “احساس مزاحمت برای اعضای خانواده.” نگرانید که صدای موسیقی بلندتان خاطر اعضای خانواده را آزرده کند و نتوانید در خلوت خودتان لذت ببرید و یک دلِ سیر آن را گوش دهید. از طرفی طرفداران دنیای موسیقی خوب می‎دانند غرق شدن در عالم موسیقی چیزی نیست که با انواع هدفون _هرچقدر هم عجیب غریب و باکیفیت_ تجربه شود.

اینجاست که یک اتاق موسیقی شخصی جواب تمام این مشکلات خواهد بود. اتاقی که با آکوستیک بودن دیوارها، در، سقف و کفپوش‎ها به شما این امکان را بدهد تا با آسودگی و بدون احساسِ ایجاد مزاحمت با صدایی فراگیر به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و محلی دنج برای تمرکز بر کیفیت موسیقی خواهد بود.

اتاق موسیقی

اتاق موسیقی، برای طرفداران کیفیت

نیاز به اتاق‎های مهیج موسیقی زمانی احساس شد که طرفداران انواع موسیقی و موزیک‎بازها و حتی آن‎هایی که فقط دنیای موسیقی را تحسین می‎کنند، دوست داشتند در یک فضای امن و شخصی و البته با طراحی حرفه‎ای معماری و مهندسی صدا به شنیدن موسیقی بنشینند و در منطقه‎ی امن خودشان موسیقی گوش دهند.

اتاق‎ موسیقی قدرت این را دارد که حس اجرای زنده موزیک را القا کند و اتمسفری مشابه به کنسرت‎ها‎ را برایمان فراهم کند. تصورش را بکنید: هر زمان که اراده کنیم _چه تنها باشیم و چه با جمعی از دوستان‎مان_ درست همین اتاق بغل دست‎مان به یک ریموت کنترل می‎توانیم کنسرت شخصی و خصوصی خودمان را برگزار کنیم.

اتاق موسیقی

از صفر تا صد یک اتاق موسیقی

طراحان اتاق موسیقی، یکی از اتاق‎های منزل شما را به منظور گوش کردن به موسیقی با بالاترین سطح کیفیت _البته طبق نظر و سلیقه شما_ طراحی و اجرا می‎کنند. آن‎ها ابتدا شما و خواسته‎تان را می‏شنوند و بعد براساس سلیقه‎ی شما اتاق موسیقی منحصربه‎فردتان را طراحی و اجرا می‎کنند. جوری که در اکثر مواقع آن طراحی فقط مختص شما خواهد بود و در پروژه‎های بعدی تکرار نمی‎شود. شما در اتاق موسیقی شخصی‎تان از طریق اسپیکرهایی باکیفیت که در قسمت‌های مختلف اتاق با اصول مهندسی صدا جایگذاری شده است این امکان را دارید که صداها را با کیفیتی نزدیک به صدای زنده گوش دهید.

اتاق موسیقی

اتاق موسیقی و امکانات آن

طراحی در این دست از اتاق‎های موسیقی خاص و البته لوکس هستند: اسپیکرهای با تکنولوژی دالبی و دالبی اتمس در کنار آمپلیفایرها جایگذاری می‎شوند. همچنین پخش‎کننده‎های آنالوگ و دیجیتال و DAC ها نیز در کنار هم به شکلی متفاوت کار می‎شوند تا شما همراه با کیفیت از زیبایی تجهیزات اتاق موسیقی‎تان نیز لذت ببرید.

طراحی و چیدمان نیز در کنار تجهیزات به‌روز تکنولوژی، در ساخت اتاق موسیقی حرف مهمی می‌زنند؛ در واقع وجود امکانات پیشرفته، بدون چیدمان و طراحی حرفه‌ای، فضای شخصی شما را هرگز به اتاق موسیقی تبدیل نخواهد کرد و تمام این طراحی‌ها تنها با حضور یک تیم حرفه‌ای و با دانش فنی کافی امکان‌پذیر است.

از طرفی، آکوستیک و ایزوله بودن اتاق موسیقی یکی از ویژگی‌های مهم آن است؛ امکانی که از یک سو راه خروج صداهای داخل به بیرون را مسدود می‌کند و از سوی دیگر مانع از ورود صداهای مزاحم بیرونی به درون اتاق می‌شود.

اگر طرفدار گوش کردن به موسیقی‎های روز دنیا هستید و کیفیت و اصالت برایتان حرف اصلی را می‌زند قطعا جزو آن دست از کسانی هستید که از شنیدن آهنگ محبوب‎تان در اتاق موسیقی خود لذتی فراتر از تصور می‌برید.

اتاق موسیقی

طراحی و اجرای اتاق موسیقی شخصی با دروم

تیم دروم همچون تیم‌های بزرگ و مطرح جهانی برای شما این امکان را فراهم می‌کند که در ایران یک اتاق موسیقی شخصی داشته باشید. شرکت دروم با تهیه امکانات باکیفیت و مخصوص اتاق موسیقی و با دانش فنی خود جهت چیدمان و طراحی اتاق موسیقی شخصی، فضایی با کیفیت برای شنیدن موسیقی برای شما طراحی و اجرا خواهد کرد. دروم بعد از طرح جلساتی با شما، نیازها و درخواست‌های شما را خواهد شنید و با توجه به سلیقه و بودجه‌تان اتاقی مشابه با تصورتان برای شما طراحی و اجرا خواهد کرد.

اتاق موسیقی