سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه‌ی انسان امروز

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه‌ی انسان امروز

به نظر می‌رسد سینمای امروز جهان از تکیه بر داستان و روایت عبور کرده و در مسیر اثرگذاری بر مخاطب با کمک تکنولوژی و جلوه‌های خارق‌العاده در حرکت است.دری به دنیای دیگر…

بهترین های فیلم 2020 از نگاه دروم

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان
Tenet

فیلم (TENET)

برای هواداران فیلم‌های نولان تماشای یک اثر مبتکرانه و گیج‌کننده دیگر از او تعجب‌آور نیست.آنها منتظر «TENET» اثری نبوغ‌آمیز، مهیج و سراسر اکشن بودند که برای درک آن، باید حتماً تمام هوش و حواس خود را در اختیار فیلم بگذارید. در سینمای امروز شما چقدر با فیلم های نولان آشنا هستین؟

کارگردان: Christopher Nolan

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان
Borat

فیلم Borat Subsequent Moviefilm

داستان از جایی آغاز می شود که بورات به دلیل تصویر ناخوشایندی که از قزاقستان در ذهن مردم جهان ساخته. به اردوگاه کار اجباری فرستاده می شود تا باقی عمرش را در این محل سپری نماید. با این حال، دولت قزاقستان تصمیم می گیرد تا بار دیگر شانسی در اختیار بورات قرار دهد. تا او طی یک ماموریت به آمریکا بازگردد و هدیه ای را به سیاستمداران ایالات متحده تقدیم نماید.

اما بورات زمانی که به آمریکا باز می گردد متوجه می شود که دخترش به صورت پنهانی با او همسفر شده.

کارگردان: Jason Woliner

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان
Wolfwalkers

انیمیشن Wolfwalkers

سینما، تبلور تخیل است

قصه‌ی ولف واکرز، روایتگر زندگیِ دختربچه‌ای به اسم رابین است که با پدرش از انگلیس به منطقه‌ای جدید سفر می‌کند. پدرِ رابین، یک شکارچی است و برای گذران زندگی ماموریت پیدا می‌کند تا گرگ‌هایی که در جنگلِ مجاورِ شهر موجب ترسِ «شهری‌ها» می‌شوند را به نوعی از بین ببرد… انیمیشنی رویایی و پر از رنگ و احساس.

کارگردان: Tomm MooreRoss Stewart

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان
Greyhound

فیلم سگ تازی (Greyhound)

داستان فیلم «سگ تازی» (با عنوان اصلی «Greyhound») در سال ۱۹۴۲ روایت می‌شود. جایی که فرمانده نیروی دریایی آمریکا، ارنست کراوس (با بازی تام هنکس) در اولین مأموریتش، فرماندهی ناو یو‌اس‌اس کیلینگ را با نام رمز سگ تازی بر عهده می‌گیرد. او مأموریت دارد گروهی از افراد، متشکل از ۳۷ کشتی نیروهای متفقین را در عبور از اقیانوس اطلس شمالی به‌سوی بندر لیورپول در انگلستان رهبری کند. فیلمی سراسر جذابیت تماشا.

کارگردان: Aaron Schneider

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان

فیلم اما EMMA

این فیلم اقتباسی از کتاب اما جین آستین است، اِما ( anya-taylor joy) دختری باهوش، و خوشرو و از خانواده ای ثروتمند است که با پدر مالیخولیایی اش در قرن نوزدهم در انگلستان زندگی می کند. او که مسبب ازدواج دایه اش شده به ایجاد پیوند عاطفی و ازدواج اطرافیانش علاقه مند می شود. اما خودش به دلیل باورهایی که درباره زندگی مشترک دارد از ازدواج امتناع می کند و زندگی عاطفی هریت دوستش را به چالش می‌کشد. اما دیری نمی گذرد که با واقعیت‌های زندگی رو به رو می شود.

کارگردان: Autumn de Wilde

 انیمیشن روح SOUL

داستان فیلم پویانمایی روح، دربارهٔ جو گاردنر، آموزگار نوازندگی یک گروه موسیقی در دبیرستان است. جو که همیشه سودای اجرای موسیقی جاز بر صحنه را در سر می‌پرورانده، با تحت تأثیر قرار دادن دیگر موسیقی‌دانان جاز، در یک تمرین آزاد در هالف نوت کلاب، این فرصت نصیبش می‌شود. و خود را برای دست یافتن به آرزوهایش آماده می‌کند. اما در ادامه حادثه‌ای باعث می‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود و به سمینار «خود» منتقل شود.

کارگردان: Pete Docter

سینما، تبلور تخیل است در جهان واقع‌گرایانه ی انسان
Mulan

فیلم مولان (Mulan)

داستان ماجراجویی حماسی زنی را روایت می‌کند که خود را جای یک مرد جا می‌زند تا وارد ارتش شود. و با حمله شمالی‌ها به کشور چین مقابله و از کشورش دفاع کند. آرزوی هوآ مولان تبدیل شدن به بزرگ‌ترین دختر جنگجوی تاریخ است و او دارای شخصیتی سرزنده، متعهد و کاملا مستقل است. زمانی که امپراطوری یک حکم صادر می‌کند که از هر خانواده باید یک نفر به ارتش امپراطوری خدمت کند، مولان تصمیم می‌گیرد تا جای هوآ جون، پدر بیمارش که یکی از بزرگ‌ترین مبارزهای تاریخ کشور چین بوده است، به ارتش چین ملحق شود.

کارگردان: Niki Caro


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *